29/1/2010 >> 2 Bestari

Setakat 4 minggu mengajar diorang nie memang memberi cabaran yang hampir sama dengan mengajar 4 Bestari 2 tahun 2009... erm, aku perlu pasang strategi nak luluskan diorang nie... agak payah, tapi aku perlu cuba... terlalu ramai yang lemah, nakal dan suka mengelat.. menguruskan mereka dari segi bawak buku pun dah satu hal.. cuma sekurang-kurangnya aku bersyukur sangat diorang beli buku SPS tu.... mula2 naik risau jugak aku.... sebab masa ditanya berapa ramai x beli buku SPS nir tahun lepas (masa diorang form 1) .. seramai 13 orang mengaku.. bayangkan la... ramai x ramai... 1/3 jumlah pelajar kelas tue...

Aha.. aku rasa aku dah macam cgu ganazz.... pendekatan aku hanyalah denda mereka berdiri jika x beli lagi buku... dengan kena salin nota dan latihan yang ada dalam sps book tue... mahu x sakit kaki dan pinggang mereka... agaknya kerana kesengsaraan yang aku berikan, diorang yang 13 orang nie, semua sanggup beli buku.....SYUKUR... apa2 pun tahniah la utk u all.. setakat nie x de lagi yang biadap dengan aku...

Cuma yang aku rasa kurang selesa ngajar kelas nie...ada la sorang budak nie... suka menggunakan alasan sakit untuk tidak menyiapkan kerja sekolah... bila aku mengajar, dia nampak sihat aje...bila bagi latihan untuk disiapkan dalam kelas, mula la dia duduk diam membisu dan seperti menahan sakit....bila tanya sakit ke, x jawab.... nak aku faham2 sendiri la kononnya, dia x leh wat kerja banyak.. ish.. x faham aku... paling aku x leh terima, dia kata, sakit dia x de ubat yang dibekalkan doktor.. sedangkan demam pun ada ubatnya....Ya Allah, kau tabahkan hati hambaMu ini untuk terus bermotivasi mendidik anak2 ini....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment