26/1/2010 >> Sains 3 Bijak dan 3 Bestari


Hari nie 3 Bijak, aku sempat beri arahan untuk melukis beberapa gambar dalam buku teks. Kesemua gambar2 tu penting untuk melatih mereka mengenalpasti struktur bagi gambarajah... Latih mereka melabel. Hari Isnin minggu depan baru aku semak hasil kerja mereka. Itu janji aku kat diorang...

Setakat hari nie, aku belum masuk lagi chapter 3... sebab aku lewat sikit terangkan chapter 2. so esok untuk 3 Bijak, aku kena habiskan satu bab 3 tue.. lagipun bab 3 memang sikit.. pasal kidneys... excretion..



3 Bestari ni, walaupun kelas kedua dan terakhir... dikatakan pelajar lemah.. aku dalam kesamaran mengharapkan anak2 didik aku nie LULUS semuanya... kat atas nie, gambar syukri zaidi. Budak nie x pandai membaca, huruf pun x kenal... tapi dalam pada macam tue, aku mengharap sangat dia boleh lulus. Sebab tue aku berikan dia latihan yang berbeza berbanding kawan2nya yang lain... Teacher nak awak lulus ye Zaidi...

Tapi hari nie ada peristiwa x best... Ada sorang anak 3 Bestari nie... kononnya nak bergurau agaknya... tapi aku malas nak bagi muka... x pasal2 kena halau dengan aku... mulutnya biadap sangat... Ntah dia ke mana aku pun x tahu... aku nie, x boleh lari daripada 'kegarangan'...

Esok untuk anak2 3 Bestari aku akan ajar tajuk Bab 3... Excretion... ok class.. see u tomorrow...love ya...

~Dalila Love Teaching~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment