1/2/2010 >> Science 2 Bestari

Ya Allah... besarnya cabaran menjadi guru... dan sekarang aku percaya dengan kata mama ku, nak tahu kita nie cikgu yang bagus ke x... cuba ajar budak yang x pandai... baru tahu kita nie boleh ngajar ke x... Tadi aku ngajar la budak 2 Bestari nie buat laporan PEKA... Payahnya rasa.. mula2 la.. diorang x tahu lagi rentak aku macam mana kan....dah 30 minit tue.. dah ok dah... Alhamdulillah....

Bila ajar mereka mengenal pasti pemboleh ubah daripada ayat penyataan "tujuan"... semua agak blur... bila ditunjukkan satu persatu, aku dah dapat dengar dah... dalam 5, 6 orang pelajar dah boleh sahut menyahut jawapan yang sepatutnya aku nak... ok dah tue... pas tue aku tunjuk lagi cara buat Hipotesis menggunakan MV dan RV... (Manipulated Variable dan Responding Variable)..dengan mengariskan ayat2 adjective pada mereka... ada la dalam 10 orang dah nampak apa yang aku maksudkan hipotesis....

tapi dengan lesson hari ini, aku dah kenalpasti apa langkah seterusnya yang patut aku buat untuk bantu budak2 nie lulus.. Chaiyok!!.. makin bersemangat aku mendidikmu wahai 2 Bestari....

** Kisah menarik hari nie, aku tanya la budak2 nie... sape cgu paling garang yg ngajar awak.... hahaha.. u know what... dia kata aku ngan cgu Mahadi (guru Displin).... ahaks... Garang pun garang la...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment