Kursus Latihan Bola Baling 2010

Latihan menghantar dan menangkap bola

Latihan menggelecek dan menghadang


Latihan menjaring

Latihan menjaring


Erm.. perlawanan sekitar bulan Mei, walau bukan kerana perlawanan, aku tetap perlu mengadakan program ini.. Aku ditugaskan sebagai Jurulatih Bola Baling sekolah... pandai ke, x pandai ke... aku kena la cuba... setakat nie, semua macam ok.. dah nampak dah pelajar2 yang berpotensi... hope everything is fine....

Latihan mengacah


Latihan menjaring

Setakat nie, para pelajar di ajar menangkap bola dan menghantar bola dengan betul.. mengelecek, menghadang dan menjaring... erm.. lepas nie akan bermula la latihan strategi permainan dan pemilihan...

Latihan Jaringan dan Menjaga Gol


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Perjumpaan Pertama Permataku Sayang


Pengisian : soal selidik penggunaan masa dan ujian kerjaya

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Permataku Sayang


Dari kiri : Azieqa Aiin, Aribah Badrina, me, Nursyuhadah, Siti Hajar

Program Permataku Sayang adalah sebuah program mentor mentee kat sekolah aku. Aku dianugerahkan 4 orang permata... 4 orang permata nie adalah pelajar yang di sasarkan untuk mendapat 8A PMR... Chaiyok!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Program Mentor Mentee

KEPENTINGAN MENTOR MENTEE

Matlamat utama diadakan Program Mentor Mentee ialah untuk mewujudkan saluran perhubungan untuk membolehkan pelajar mengadu sebarang masalah khususnya dalam hal-hal akademik. Pelajar bertanggungjawab untuk memahami dan memenuhi keperluan kurikulum pengajiannya dan hendaklah mendapatkan nasihat sewajarnya. Usaha sedemikian perlu dilaksanakan bagi membantu pelajar mengatasi kelemahan yang dihadapi dalam aspek akademik secara berterusan.

Mengikut program ini, pelajar akan sentiasa berurusan dengan mentor dalam pelbagai perkara. Selain dari itu juga, sistem ini akan mengeratkan hubungan antara pelajar dengan mentor. Pelajar dan mentor hendaklah berjumpa/membuat pertemuan apabila perlu untuk berbincang mengenai program pengajian dan hal-hal lain yang berkenaan.



TANGGUNGJAWAB MENTOR

  • Menyimpan salinan rekod kemajuan akademik pelajar
  • Menemui pelajar di bawah jagaannya dan memberi penerangan umum mengenai sistem persekolahan dan hal-hal lain yang berkaitan dengan hal pembelajaran dan seterusnya mengikuti serta mengawasi pencapaian pelajar.
  • Memaklumkan kepada pihak pentadbiran dari semasa ke semasa tentang prestasi dan masalah pelajar
  • Menasihat dan membantu pelajar dalam menyediakan rancangan pembelajaran.
  • Membantu pelajar yang menghadapi masalah akademik atau peribadi melalui bimbingan, dorongan dan nasihat sewajarnya.
  • Berusaha mencari alternatif bagi penyelesaian terhadap masalah yang dihadapi oleh pelajar di bawah pengawasannya.
  • Merujuk kepada pihak-pihak lain yang berkaitan seperti kaunselor, doktor, guru mata pelajaran dan sebagainya.
  • Merancang serta memantau aktiviti mentee

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Sungguh Tak kusangka.....


Tak ku sangka, budak2 nie lebih baik dari yang aku sangka... teruskan kebolehan anda!!!
LDK Sejarah 2 Bijak

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1/2/2010 >> Science 2 Bestari

Ya Allah... besarnya cabaran menjadi guru... dan sekarang aku percaya dengan kata mama ku, nak tahu kita nie cikgu yang bagus ke x... cuba ajar budak yang x pandai... baru tahu kita nie boleh ngajar ke x... Tadi aku ngajar la budak 2 Bestari nie buat laporan PEKA... Payahnya rasa.. mula2 la.. diorang x tahu lagi rentak aku macam mana kan....dah 30 minit tue.. dah ok dah... Alhamdulillah....

Bila ajar mereka mengenal pasti pemboleh ubah daripada ayat penyataan "tujuan"... semua agak blur... bila ditunjukkan satu persatu, aku dah dapat dengar dah... dalam 5, 6 orang pelajar dah boleh sahut menyahut jawapan yang sepatutnya aku nak... ok dah tue... pas tue aku tunjuk lagi cara buat Hipotesis menggunakan MV dan RV... (Manipulated Variable dan Responding Variable)..dengan mengariskan ayat2 adjective pada mereka... ada la dalam 10 orang dah nampak apa yang aku maksudkan hipotesis....

tapi dengan lesson hari ini, aku dah kenalpasti apa langkah seterusnya yang patut aku buat untuk bantu budak2 nie lulus.. Chaiyok!!.. makin bersemangat aku mendidikmu wahai 2 Bestari....

** Kisah menarik hari nie, aku tanya la budak2 nie... sape cgu paling garang yg ngajar awak.... hahaha.. u know what... dia kata aku ngan cgu Mahadi (guru Displin).... ahaks... Garang pun garang la...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS